Heroes of the Storm – A casual vihar

Heroes of the Storm – A casual vihar

Játék Bak Krisztián JátékHeroes of the StormBlizzardMOBA

Már több, mint hat éve boldogítja az embereket a League of Legends, ami a világ egyik legsikeresebb játéka lett. Nem csoda hát, hogy a megjelenése óta mindenki úgy gondolja, hogy akar egy szeletet a MOBA tortából, és ezért valamilyen néven piacra dobja a saját kis standalone Warcraft 3 mapját. Persze a Valve-nak volt a legkönnyebb felzárkóznia, hiszen ők tudhatják magukénak a Dota 2-t, így nem meglepő módon még ők szakítottak ebből igazán nagyot.

A két óriás mellé aztán érkezett egy olyan versenyző, akire senki nem számított: a Hi-Rez Studios játéka, a Smite. Ennek sikere talán annak köszönhető, hogy úgy tálalja egyedi formában a műfajt, hogy az alapvető sajátosságok megmaradnak.

Na, a három „nagymenő” mellett úgy gondolta a Blizzard, hogy ideje nekik is kivenni a részüket a dolgokból, hiszen mégis csak az ő játékukból indult ki ez az egész, és milyen már, hogy pont ők nem kezdenek ezzel semmit. Ekkor jött a képbe a Heroes of the Storm, ahol a régebbi és jelenlegi Blizzard játékok karakterei csapnak össze egy epikus csatában.

Az, hogy ez mennyire királyul hangzik, azt hiszem, hogy nem kell ecsetelni, hiszen ki ne akarta volna a Lich King bőrébe bújva felnyársalni Diablót, vagy Sylvanasszal arconlőni Raynort? Ugye, hogy ugye?

A béta megjelenése után természetesen már voltak olyan dolgok, amik miatt aggódhattunk, de az egyszeri ember erre ügyet sem vetett, hiszen a Blizzardról beszélünk. Gyere vissza fél év múlva, aztán meglátod, hogy milyen király dolgot alkottak…

A probléma viszont az, hogy a Blizzard sajnálatos módon ezúttal nem igazán talált magára, és nem igazán tudta, hogy mit is akar ezzel az egésszel kezdeni. Pontosabban tudta, hogy a fent említett játékoknak szeretne majd konkurenciát állítani, csak valahogy nem igazán sikerült ehhez a helyes utat megtalálni.

Miután a játék végre hivatalosan is megjelent, gondoltam, belenézek végre, hogy milyen is itt a ranked, mit sikerült csiszolni a játékon, és éppen hányadán is áll a Heroes of the Storm.

Azt biztosan mindenki tudja, hogy ez a műfaj a versengésről és a kompetitív játékról szól. Nincs ezen mit szépíteni, mindenki össze akarja mérni a tudását más játékosokkal, és megmutatni a világnak, hogy a legjobb, vagy legalábbis a legjobbak között van. A 30. szint elérése és 10 hős birtokba vétele után pedig bele is vethetjük magunkat a megmérettetésbe, hogy kiderüljön, mennyire is vagyunk jók… vagyis ezt gondolnánk.

Ami engem illet, én nem csak azért vártam, hogy végre benézhessek a ranked játékokra, hogy kiderítsem, mire is vagyok képes, hanem azért is, mert tudni kell, hogy a Heroes of the Storm Quick Match játékmódja valami horribilis. Erre nincs is jobb szó, mert egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy valaki szerint jó ötlet volt, hogy random összedobálja a játékosokat a rendszer, anélkül, hogy bármilyen módon megnézné, ugyan már, legalább egy support és egy bruiser legyen már mindkét csapatban. Persze lehet, hogy a kisebb játékos bázis miatt nem lehet ezt megcsinálni, de könyörgöm, akkor legalább legyen egy normál draft mode, ahol anyázhatunk a lobby-ban, hogy miért nem pickeltünk a csapatba supportot. Szóval, nem egy leányálom ez az egész.

Aztán eljön a nagy pillanat, a ranked elérhetővé válik, és mi hatalmasat csalódunk. Azt bizonyára mindenki tudja, hogy a játékban nem egyetlen map van, ahol a küzdelem folyik, hanem sokkal több. Ez egy tök jó dolog, de egyben meg is öli a játékot a rankednél, ugyanis itt szembesülhetünk igazán a játék legnagyobb hibájával, hogy a balance, mint olyan, nem létezik itt. Tudjuk, hogy mennyire nehéz akár egy mapra is belőni a hősöket, hogy mondjuk X karakter ne legyen használhatatlan Y mapon, de a buff következtében ne legyen túl op Z mapon. Na, itt aztán tökéletesen látszik, hogy ez mennyire megvalósíthatatlan.

Húsz meccset lejátszva fog minket 1-50-es rankig besorolni a játék. Értelemszerűen az 1 a legjobb és az 50 a legrosszabb. Jómagam mindenféle megerőltetés és probléma nélkül rank 14-be kerültem, majd néhány meccs után felléptem rank 12-be és itt kb. abba is hagytam ezt az egészet.

Miért is történt ez? Először is azért, mert jómagam nagyon szeretem a World of Warcraft világát, a loret és hát.. Kael’thas-t. Egyértelmű volt tehát, hogy ő lesz az, akivel én megpróbálom meghódítani a világot és megmutatni az embereknek, hogy a WoW csupán egy apróbb visszalépés volt kedvencem számára. Amit tudni kell erről a karakterről, hogy nem véletlenül vágták pofán, a cikk keletkezésének idejében kijött patchben, mivel egyszerűen túlságosan erős volt a kitje. Ezt az is jól mutatta, hogy amikor nem sikerült pickelnem, akkor bizony az ellenfélben gyújtogatott a kis piromán blood elf.

Mi ezzel a probléma? Az, hogy a játékban nincs banrendszer, és emiatt javarészt mindig ugyanazokkal a karakterekkel fogunk találkozni. Egyszerűen tényleg marha unalmas és rettentően kiábrándító, hogy a pickeken múlik minden.

Míg a League of Legends-ben tényleg úgy éreztem, hogy azért vagyok platinában, mert megérdemlem, és tényleg érezhetően jobb vagyok, mint a bronze-silverben tengődő játékosok, itt ez nagyon nem volt így. Van olyan ismerősöm, aki ugyanolyan képességekkel rendelkezik a játékban, mint én, ugyanúgy reagál a mapon történő dolgokra, mint én… viszont nem Kael’thas vagy mondjuk Jaina játékos. Ez abban mutatkozik meg, hogy ő rank 25 és 30 körül ragadt, és valahogy ezt az ember nem érzi jogosnak. A szörnyű az, hogy nem ő az egyetlen.

Ez a játék sajnos csak arról szól, hogy pickeljük be azt a karaktert, aminek jelenleg a legjobb a felszereltsége, és együtt mozogva a csapattal, stompolva az ellenséget az adott map objektíváit teljesítsük. Nem azon fog múlni, hogy mennyire vagyunk ügyesek, mennyire játszik jól a karaktereivel a csapatunk, hanem azon, hogy lesz-e nálunk afk, megfelelő hősöket pickeltünk és a csapat többi tagja hajlandó-e együttműködni velünk a kis hadjáratunkban. Innentől kezdve aztán teljesen mindegy, hogy az ellenfél mit csinál, mennyire jó játékosok vannak ott, és mennyire ügyesen használja a karakterért az ellenséges Zerathul, mivel nem lesz hatással a játékra.

A játék nem díjazza az egyént és nem is mutatja meg azt, hogy ki mennyire jó a Heroes of the Storm-ban. Nem fogunk valaki friendbe addolni, mert ő marha jó Leroic játékos és lecarryzte nekünk a meccset és szeretnénk, ha tovább cipelné a seggünket, ahogy minket sem fognak elhalmozni friend invite-okkal, hogy mennyire királyak voltunk és nekik pont egy ilyen Sylvanas játékosra van szükségük.

Ez persze nem azt jelenti, hogy totál herp derp módba kapcsolva is lehet boldogulni itt, hiszen vannak olyan mapok, ahol figyelni kell arra, hogy ki az, aki az elején roamol a lanek között és segít az ott karatézó embereknek, csak azt, hogy minimális energiával és a megfelelő hősbázissal mi is lehetünk a „legjobbak.”

Mint kompetitív játékot, azt hiszem, egyelőre temethetjük a Heroes of the Stormot, hiszen jelenleg nem igazán számít a játéktudás, és ahogy mondtam, túl sok a map, túl kevés a karakter és nem létezik a balance. Persze, mivel a Blizzard-ról beszélünk, nem érdemes a játékot teljesen eltemetni, hiszen bármikor előfordulhat, hogy csinálnak egy mapot, amire aztán elkezdenek majd balanceolni és ott fog folyni versengés, de jelenleg sajnos ez csak annyi, amennyit leírtam.

Casual kis bohóckodásnak és szórakozásnak azonban tökéletes, amennyiben szeretnénk egy pillanatra kedvenc blizzardos karaktereink bőrébe bújni, de ennél többet kár várni.